Spoločnosť FEDORS GROUP sa postupne vyprofilovala ako stabilný partner pre klientov, ktorí hľadajú alebo predávajú nehnuteľnosti v segmente luxusných a prémiových realít.
V rozhovore sa dozviete:
- Ako sa predávajú luxusné nehnuteľnosti
- Čo vyžadujú v prémiových projektoch nároční klienti
- Ktoré lokality v rámci hlavného mesta sú dnes najlukratívnejšie
- Význam pojmu segment ,,skrytého luxusu"
,,Našim cieľom je poskytovať pridanú hodnotu klientom tak, aby prešli celým procesom úplne bez starostí a stresu. Práve kvôli nášmu kvalitnému servisu a nekompromisnému prístupu k plneniu si našich povinností sa na nás postupne začali obracať aj developerské spoločnosti, ktorým vieme poskytnúť full service riešenia pri predaji a marketingu a oni sa môžu plne sústrediť na ich náplň práce, t.j. na výstavbu. Dnes sa radíme k jedným z najväčších špecialistov na predaj developerských projektov v Bratislave," dodal Pavol Segéň.
Ako sa predávajú luxusné nehnuteľnosti?
Segment luxusných nehnuteľností v Bratislave je dlhodobo relatívne stabilný. Hodnota týchto nehnuteľností kontinuálne rastie. A skúsenosť z realitných kríz v minulosti nám ukázala, že prémiový segment podlieha poklesom cien omnoho menej ako stredný a nižší segment.
Čo vyžadujú v prémiových projektoch nároční klienti?
Prémiové projekty priťahujú len tú najnáročnejšiu klientelu. Spravidla majú klienti za sebou už viacero nákupov nehnuteľností, vedia na čo si dať pozor, čoho sa vyvarovať, na aké detaily klásť dôraz. A každý klient očakáva maximálnu kvalitu prevedenia. Toto si samozrejme uvedomujú aj developeri, preto pri nastavovaní štandardu stavby dbáme na to, aby boli použité len materiály a technológie, ktoré spĺňajú najvyšší štandard. Od nás klienti samozrejme očakávajú korektnú komunikáciu, kvalitné spracovanie zmluvnej dokumentácie, konzultáciu pri výbere konkrétneho projektu resp. bytu v projekte, tak aby sa nehnuteľnosť čo najviac približovala k ich vysnívanému ideálu.
Sú tieto nehnuteľnosti obývané, alebo sa kupujú ako investícia?
Dnes väčšina našich klientov kupuje pre seba, to znamená na bývanie. Je tu ale dosť veľká skupina, ktorá aj kvôli momentálnym okolnostiam, vyhodnotila, že nehnuteľnosti sú bezpečný prístav a nakupujú aj napriek vysokým cenám s investičným zámerom.
Ktoré lokality v rámci hlavného mesta sú dnes najlukratívnejšie?
Jednoznačne staré mesto. Výborná dostupnosť služieb všetkého druhu. Relatívne bezproblémová doprava. Historicky najlikvidnejšie nehnuteľnosti a v neposlednom rade najmenej náchylné na prípadné cenové korekcie.
Existuje tu aj segment „skrytého luxusu”. Ako funguje predaj bytov či domov, ktoré sa nikdy neobjavia v oficiálnej ponuke realitných kancelárií?
Nenazval by som to „skrytý luxus“. Na trhu sú lokality resp. nehnuteľnosti, po ktorých je neuveriteľne vysoký dopyt a zároveň ich ponuka je výrazne obmedzená. Logicky, klienti a samozrejme aj my realitní experti, ktorí sa dlhodobo hýbeme na trhu, vieme komu takéto nehnuteľnosti ponúknuť, a áno, väčšinou sa predajú ešte skôr ako sa stihnú dostať do verejnej ponuky. Čiže vo väčšine prípadov je to po osobnej linke. Či už priamym oslovením klientov, ktorí v minulosti prejavili záujem o podobné nehnuteľnosti a taktiež využitím našej bonitnejšej klientskej databázy. Často využívame aj spoluprácu s inými realitnými maklérmi, ktorých poznáme a vieme, že pracujú s podobným typom klientely ako my.