Lucia Horváthová: Aj napriek turbulentným zmenám na hypotekárnom trhu dokážeme nájsť riešenia.

FEDORS GROUP

Lucia Horváthová: Aj napriek turbulentným zmenám na hypotekárnom trhu dokážeme nájsť riešenia.

Väčšina  špecialistov v hypotekárnom svete v tomto období píše články o zvyšujúcich sa úrokových sadzbách a o prognózach na trhu. No my sa na úverovú tému pozrieme z inej strany a vysvetlíme, prečo naše finančné oddelenie Ideálna Hypo od Fedors group dokáže vybaviť úver aj klientom, ktorým sa to inde nepodarilo. Na otázky bude odpovedať finančná riaditeľka Mgr. Lucia Horváthová, ktorá má dlhoročnú prax v bankovníctve, aj sektore finančného sprostredkovania. 

Aké sú podľa Vás najväčšie chyby, ktoré klienti robia, keď si hľadajú novú nehnuteľnosť ktorú plánujú financovať cez hypotekárny úver?

Predtým ako si začnete hľadať novú nehnuteľnosť, je dôležité absolvovať hypotekárnu konzultáciu ideálne s finančným sprostredkovateľom. Na základe detailov ako sú príjem, vek, typ nehnuteľnosti ktorú plánujete kupovať, nehnuteľnosti ktoré vlastníte prípadne plánujete predávať a vaše aktuálne úvery Vám vypočítame bonitu a teda výšku úveru, ktorú viete dostať. Viete potom hľadať naozaj to, čo je vo vašich finančných možnostiach. Niektorí klienti preferujú osobné návštevy pobočiek. Žiaľ, nie vždy dostanú odpovede, ktoré hľadajú a častokrát je to na úkor klienta. V konzultáciách chýba empatia, triezvy prehľad konkurencie a najdôležitejšie, byť 10 krokov vpred. Úver nie je len objem a splátka, ktoré aktuálne dostaneme. Musíme za klienta myslieť aj dopredu, čo bude o pár rokov, a na čo všetko sú pripravení. Ja tomu hovorím vyzliecť prípad do naha.

Prečo klientom neodporúčate v prípade kúpy nehnuteľnosti riešiť si úver po vlastnej línii t.j. chodiť z banky do banky na hypotekárne konzultácie?

Hypotekárne úvery majú mnoho špecifík, ktoré človek ktorý s nimi nerobí, nemá možnosť ovládať. Častokrát, skôr by som povedala že skoro vždy, bankový poradca má ohraničený čas konzultácie s klientom, nedokáže odhaliť všetky okolnosti a potreby klienta. Taktiež má každá banka odlišnú metodiku pri schvaľovaní úverov. To v praxi znamená, že tomu istému klientovi sa v jednej banke môže stať, že mu neposkytnú žiaden hypotekárny úver a v druhej banke mu vedia dať 100 000 EUR. Je maximálne neefektívne chodiť osobne po bankách a zisťovať aké sú Vaše možnosti, keď v priebehu pár minútovej osobnej alebo telefonickej konzultácie s našim špecialistom zistíte kde viete dostať to, čo potrebujete. V dnešnej dobe je dôležité šetriť čas, ktorý je pri kúpe novej nehnuteľnosti dôležitý. Hypotekárny úver sa často začína vybavovať až v čase, kedy má klient u predávajúceho zloženú niekoľko tisícovú zálohu a samozrejme, že o ňu nechce prísť kvôli problémom, ktorým sa dalo predísť.

Vaše finančné oddelenie často navštevujú klienti, ktorý si najprv úver riešili niekde inde, prípadne cez svojho sprostredkovateľa a obracajú sa na Vás s prosbou o pomoc, keď sa prípad skomplikuje. Dá sa im ešte pomôcť?

Je pravda, že často mám pocit, že u nás končí veľké množstvo klientov, ktorý sa pri vybavovaní hypotéky spoliehali na svojich kamarátov prípadne známych. Na Slovensku je pojem finančný poradca vnímaný s dešpektom, lebo bola éra, kedy sa tejto oblasti venovali ľudia, čo na to bohužiaľ nemali ani vzdelanie a žiadne skúsenosti. Stáva sa to aj dnes, ale musím uznať, že je ich stále menej. Realitný a hypotekárny trh je dravé prostredie a keď nie ste naozaj dobrý, a nedokážete nájsť riešenia, máte malú šancu prežiť. Prípady sú zo dňa na deň komplikovanejšie a v dnešnej dobe musíte ozaj vedieť veľa na to, aby ste poskytli kvalitné služby. Najlepšia reklama je spokojný klient, ktorému ste pomohli a poskytli to, čo inde nezažil. Jedna veľmi zlá referencia sa šíri oveľa rýchlejšie ako 5 dobrých. U nás sú to roky skúseností a nadštandardného individuálneho prístupu. Vzťahový manažment je v prípade hypoték veľmi kľúčový. Takže odpoveď je, že sa venujeme aj takýmto prípadom a vždy sa snažíme potreby klienta naplniť. Ale treba si pamätať, že niečo opravovať je vždy náročnejšie ako to spraviť dobre, hneď na začiatku. 

Pokiaľ sa klientovi stane, že mu banka zamietne hypotekárny úver aké sú jeho ďalšie možnosti? Dá sa ešte takémuto klientovi pomôcť?

V prvom rade treba poznať dôvod prečo sa tak stalo. My sa snažíme takýmto prípadom predísť a samozrejme klienta hneď na začiatku informovať, že aj toto sa môže stať. Ak sa prípad zamietne, je otázka na mieste - z akého dôvodu? Prečo a na základe čoho sa tak banka rozhodla, pokiaľ klient spĺňa všetky kritéria pre poskytnutie úveru? Samozrejme našou prácou je hneď na začiatku eliminovať všetky negatívne informácie okolo prípadu, pracovať s nimi a nakoniec vybrať správnu banku. Ale chodia k nám aj prípady, ktoré opravujeme s tým, že chyba nastala už na začiatku a nebola vhodne zvolená banka, kde sa o úver žiadalo prípadne v žiadosti bola zásadná chyba. Ťažko sa nám vstupuje do takýchto prípadov, keďže nesprostredkovaný úver našou spoločnosťou nevieme rozanalyzovať v banke, takže musíme s klientom pracne získavať informácie o dôvodoch zamietnutia. Vždy upozorňujeme na to, že konečné slovo má schvaľovateľ a informácie ktoré sa dozvedeli na pobočke nemusia byť záväzné. Po získaní všetkých potrebných informácii o dôvodoch zamietnutia úveru, hľadáme možnosti ako danú situáciu vyriešiť. Samozrejme sú rôzne dôvody zamietnutia, niektoré sú riešiteľné, vo väčšine prípadov dokážeme častokrát aj v tej istej banke úver doprocesovať. Žiaľ sú prípady, ktoré sú nezvratné. Pri vlastných konzultáciách ich vieme odhaliť ešte pred podaním žiadosti o úver, ale stáva sa, že klient zámerne zamlčí závažné informácie, ktoré potom vedú k zamietnutiu úveru. Preto treba byť vždy úprimný a nič nezamlčať. Mojím mottom je, že všetko sa dá opraviť, rozbité zlepiť, iba život sa nedá nikomu vrátiť. A týmto sa riadim aj pri hypotékach. 

Prečo si myslíte, že ste pre klienta správna voľba?

My sme tím bývalých bankárov, čo naozaj detailne poznajú metodiku jednotlivých bánk a postupy akými sa úvery schvaľujú, aj to ako sa banky na niektoré špecifiká pozerajú. Takže znalosť systému je jednoznačne kľúčom k tak veľkému objemu vyriešených hypotekárnych úverov, aký máme. Riešime neriešiteľné a pracujeme s plným nasadením, či je objem úveru 20 000 Eur alebo 1 000 000 Eur. Nerobíme rozdiel v klientoch, ani v lokalitách. Každému poskytneme maximálnu odbornosť. V prvom rade je pre nás spokojnosť klienta, vyriešenie jeho potrieb a splnenie sna o bývaní. Vďaka úspechom, ktoré sme dosiahli sme rozšírili kapacitu nášho finančného oddelenia a poskytujeme konzultácie aj klientom, ktorý si nekupujú nehnuteľnosť cez našu realitnú kanceláriu. Hypotéka je ako umenie. Musíte mať cit pre detail, prirodzený talent, vidieť veci inak. Pracovným nástrojom je počúvať a skladať informácie a síce výsledok nie je krásny obraz na stene. Je to omnoho viac. Šťastný klient, ktorý si splnil sen. 

 

V prípade záujmu o konzultáciu kontaktujte naše finančné oddelenie

0911 848 755 Lucia Horváthová - finančný riaditeľ

0903 223 293 Barbora Hojer- hypotekárny špecialista

 

https://idealnahypo.sk/

 

Nepremeškajte ponuku